Press Releases

Acquia Appoints Jairo Romero Chief Revenue Officer, Peter Troost as SVP Engineering [Nov. 28, 2016]

Senior Sales, IT, and Engineering Executives Join to Ensure Customer Success, Global Growth and Product Innovation; Michael Ehrich Joins as VP of Security & Information Services

Acquia Appoints Tom Cochran as Vice President of Public Sector [Nov. 28, 2016]

Former White House, U.S. State Department Technology Leader to Run Acquia’s Burgeoning Global Public Sector Business

WASHINGTON, D.C. – November 28, 2016 – Acquia, the digital experience company, today announced the appointment of Tom Cochran as vice president and chief digital strategist for public sector. Cochran will lead Acquia’s public sector team based in Washington, D.C.

National Film And Sound Archive (NFSA) Digitally Shares Australia’s Audiovisual Collection Through govCMS [Nov. 13, 2016]

NFSA chooses Drupal, Acquia and Razorfish to expand appeal of national cultural assets

Sydney, Australia, November 14 2016 - Acquia and Razorfish today welcome the National Film and Sound Archive of Australia (NFSA) to Drupal and the Acquia Platform, led by APAC partner Razorfish, as part of the govCMS program.

Acquia Announces Winners of 2016 Acquia Engage Awards [Nov. 3, 2016]

Awards Spotlight Groundbreaking Sites Built on Drupal, Recognizing Innovative and Engaging Digital Experiences

BOSTON – November 3, 2016 – Acquia, the digital experience company, today announced the winners of the 2016 Acquia Engage Awards Program. The Acquia Engage Awards showcase the amazing digital experiences that Acquia’s partners and customers are building.

Acquia, Magento Commerce Forge Partnership to Unify Content and Commerce [Nov. 2, 2016]

Merchants to Benefit from Seamless, Highly Customized Shopping Experiences

BOSTON – November 2, 2016 – Acquia and Magento Commerce today announced a partnership to integrate Acquia’s digital experience portfolio with Magento’s commerce and fulfillment solutions. This integration of leading open source content and commerce solutions enables global brands and merchants to take control of the customer journey and deliver highly personalized, content-rich experiences across every touchpoint.

Acquia Engage Returns this November, Featuring an Unprecedented Lineup of Digital Experience Leaders [Oct 20. 2016]

BOSTON -- October 20, 2016 -- Acquia, the digital experience company, today announced keynote speakers, sponsors and sessions for Acquia Engage, the premier event for digital experience leaders and practitioners. Executives from global organizations will gather at the Boston Park Plaza Hotel from November 1-3 to share their stories of digital innovation and transformation.

Acquia Lift setzt neue Maßstäbe bei der Omnichannel-Personalisierung und der User Experience

München, 13. Oktober 2016 - Die Digital Experience Company Acquia stellt die neue Version von Acquia Lift vor. Unternehmen können über eine intuitive Benutzeroberfläche per Drag and Drop Inhalte aus beliebigen Quellen zusammenführen und personalisiert über jede digitale Plattform ausliefern, egal, ob über Drupal, andere Content-Management-Systeme und E-Commerce-Websites. Mit dem Fokus auf eine vereinfachte Integration und Kundeninteraktion ermöglicht die SaaS-Lösung von Acquia eine optimale Personalisierung der Customer Journey über alle Kanäle hinweg.

Gartner stuft Acquia als Leader beim Web Content Management ein

München, 06. Oktober 2016 – Der Marktforscher Gartner hat Acquia zum dritten Mal in Folge als Leader im Magic Quadrant für Web Content Management eingestuft (WCM).

Acquia Heads to DrupalCon Dublin to Promote Drupal 8 Adoption and Innovation [Sept. 22, 2016]

Training, Certification, and the Evolution of Drupal Are Top Themes for DrupalCon Dublin

DUBLIN – September 22, 2016 – Acquia, the digital experience company, today announced that Dries Buytaert, Drupal creator and Acquia co-founder and CTO, will keynote DrupalCon Dublin on September 27. DrupalCon is the gathering place for thousands of Drupalists from around the globe who use, develop, design, and support the Drupal platform.

Neue Acquia Cloud Site Factory vereinfacht das Digital Experience Management deutlich [Sept 13, 2016]

Die aktualisierte Version von Acquia Cloud Site Factory gewährleistet eine zentral gesteuerte, einheitliche Auslieferung von Websites.

dmexco 2016: Acquia zeigt Lösungen für eine einzigartige Personalisierung in Realtime

München, 29. August 2016 – Acquia ist auf der dmexco vom 14. bis 15. September 2016 auf dem Gelände der Kölnmesse in Halle 8, Stand 48, vertreten. Besucher haben dort die Möglichkeit, Personalisierung in den unterschiedlichsten Formen, Dimensionen und Varianten ganz individuell zu erleben.

Acquia erläutert fünf Schritte für die Suchmaschinen- und mobile Optimierung von Websites

München, 22. August 2016 – Der mobile Datenverkehr spielt eine entscheidende Rolle für die Digitalstrategie jedes Unternehmens. Das zeigt ein Blick auf die aktuelle Entwicklung. Einer kürzlich veröffentlichten Cisco-Studie (1) zufolge soll der mobile Datenverkehr in Deutschland bis 2020 um das Siebenfache wachsen. Acquia schildert die wichtigsten Faktoren für eine erfolgreiche mobile SEO- und Digitalstrategie.

Acquia to Present at Canaccord Genuity Conference 2016 [Aug. 8, 2016]

Acquia Among 300 Companies Slated to Present to Institutional Investors Gathered in Boston

BOSTON – August 8, 2016 – Acquia, the digital experience company, will participate in the Canaccord Genuity Growth Conference 2016 on Wednesday, August 10, at 10:30 a.m. in Boston, Mass.

Acquia Lightning ermöglicht schnellen Einstieg in Drupal 8

München, 19. Juli 2016 – Das neue Open-Source-basierte Starterkit Acquia Lightning beschleunigt mit intuitiven Autorenwerkzeugen und optimierten Workflows die Entwicklung von Drupal-8-Projekten.

Fünf Best Practices für eine erfolgreiche Customer Journey aus dem Projektalltag von Acquia

München, 11. Juli 2016 – In der Theorie klingt es ganz einfach, Kunden in den verschiedenen Kaufphasen auf allen Kanälen mit personalisierten Informationen zu versorgen und langfristig zu binden. In der Praxis aber zeigt sich ein eher widersprüchliches Bild. Aus der Projekterfahrung von Acquia lassen sich Best Practices ableiten, mit denen Unternehmen deutliche Fortschritte erzielen können.

Fünf Schritte zur Auslieferung personalisierter Webinhalte

München, 14. Juni 2016 – Um die Kundenbindung zu verbessern und neue Kunden zu gewinnen, sollten Unternehmen auf allen digitalen Kanälen personalisierte Inhalte bereitstellen – egal, ob im B2C- oder im B2B-Segment. Acquia zeigt in fünf Schritten, wie Unternehmen dabei vorgehen können.

Kundenzentrierte Unternehmen benötigen eine flexible Open-Marketing-Plattform

München, 9. Mai 2016 – Viele Unternehmen befassen sich mit der strategischen Frage, wie sie sich in Anbetracht der rasanten digitalen Innovation einen Wettbewerbsvorsprung verschaffen können. Erforderlich sind neue Geschäftsmodelle, die den einzelnen Kunden in den Mittelpunkt stellen. Das technische Fundament dafür liefert nach Meinung von Acquia eine agile Open-Marketing-Plattform.

Acquia Joins Drupal Community in New Orleans to Drive Drupal 8 Innovation, Adoption & Training [May 6, 2016]

Dries Buytaert to Lead Conference with an Emphasis on Drupal 8 Training & Certification

NEW ORLEANS – May 6, 2016 – Acquia, the digital experience company, today announced that Dries Buytaert, Drupal creator and Acquia co-founder and CTO, will keynote DrupalCon New Orleans on May 10. DrupalCon serves as the gathering place for thousands of people from across the globe who use, develop, design, and support the Drupal platform.

Acquia nennt die fünf größten Vorteile eines Open-Source-Content-Management-Systems

München, 11. April 2016 – Immer mehr Unternehmen kehren proprietären Lösungen den Rücken, weil sie Anwender viel zu stark an einen Hersteller binden. Bei Content-Management-Systemen heißt die Alternative Open Source. Acquia hat die größten Vorteile einer solchen Lösung in fünf Punkten zusammengefasst.

Acquia unterstützt die Community und fördert die Weiterentwicklung von Drupal 8

München, 5. April 2016 – Mit 500.000 US-Dollar fördert Acquia die Entwickler-Community und unterstützt damit die Weiterentwicklung von Drupal-8-Modulen.