Acquia waarborgt kwaliteit en performance van KPN Grip

Amsterdam, 28 januari 2013 - Acquia, de toonaangevende open cloud-platform voor geïntegreerde digitale ervaringen, kondigt vandaag aan dat KPN Corporate Market Acquia heeft geselecteerd voor de ondersteuning bij de lancering van Grip, een nieuwe dienst die grote ondernemingen in staat stelt om cloudservices te monitoren, te beheersen en overzichtelijker te maken. Het Grip-platform bundelt clouddiensten en zorgt voor provisioning, single sign on, is het centrale punt voor alle diensten en integreert de diensten in een overzichtelijke totaalfactuur. Acquia verleent constante technische ondersteuningvoor Grip, die in Drupal gerealiseerd is. Acquia levert KPN Corporate Market ook de tools voor het monitoren en waarborgen van de kwaliteit en performance van het platform.

KPN heeft Acquia geselecteerd wegens haar Drupal kennis, het vermogen om op een hoog niveau service en tools te bieden en de succesvolle track record van het helpen van grote ondernemingen met hun Drupal implementaties. Daarnaast deden zij ook een beroep op Acquia om na de eerste oplevering van de front-end van Grip, een security en performance audit uit te voeren op de PHP-code. De audits leverden gedetailleerde rapportages op waarmee KPN en de platformontwikkelaar de site konden verbeteren op performance en security.

Grip is geschaald op meer dan meer dan 200.000 actieve gebruikers
Grip is het eerste in Nederland verkrijgbare cloud-aggregatie-platform ontworpen voor zakelijke gebruikers. Grip geschaald op meer dan 200.000 actieve gebruikers en is daarmee het grootste platform in zijn soort in Nederland. KPN gebruikt Drupal om Grip te voorzien van een gebruiksvriendelijke front-end.
Jeroen Jacobs, Manager Competence Center Grip van KPN Corporate Market benadrukt het belang van de expertise van het Acquia-team in het leveren van kwaliteitsbeleving voor de gebruikers van het Grip platvorm: “Zij hebben ons team op hoog niveau versterkt en effectief met ons samengewerkt. Hierdoor is onze totale effectiviteit toegenomen waardoor wij ons kunnen richten op de innovatie voor onze klanten.”

Strenge eisen aan performance, kwaliteit en betrouwbaarheid
Grip is een belangrijke dienstverlening voor KPN Corporate Market en de eisen aan de performance, kwaliteit en betrouwbaarheid zijn navenant streng. Principal Technical Consultant van Grip, Michiel van Dijk van KPN: “Dankzij de audits die Acquia uitvoerde en de snelle implementatie van verbeteringen, hebben we een state-of-the-art platform gerealiseerd. De expertise en de betrokkenheid van Acquia hebben ons het absolute vertrouwen in de kwaliteit van het platform gegeven.”

Meer informatie over KPN Grip: www.kpn.com/grip

Over KPN IT Solutions
KPN is de toonaangevende leverancier van Telecommunicatie- en IT-diensten in Nederland en biedt consumenten vaste en mobiele telefonie, internet en televisie. Voor zakelijke klanten verzorgt KPN complete Telecommunicatie- en IT-oplossingen. KPN- IT solutions (voorheen Getronics) biedt wereldwijd ICT-diensten aan en is marktleider in de Benelux op het gebied van infrastructuur- en netwerkgerelateerde IT-oplossingen.

Over Acquia™
Acquia wil ondernemingen helpen om te innoveren en hun flexibiliteit te vergroten door het creëren van buitengewone webervaringen. Als snelst groeiende open cloud platform voor geïntegreerde digitale ervaringen, stelt Acquia organisaties in staat om snel te implementeren en dynamische digitale ervaringen te beheren op een open source manier. Acquia, in 2007 mede opgericht door de ontwikkelaar van het Drupal CMS, helpt klanten vertrouwd te maken met het beheren van de omvang en groei van hun digitale ervaringen. Acquia werd onlangs uitgeroepen tot de nummer één softwarebedrijf in het 2012 Inc 500 en tot één van de 100 meest veelbelovende bedrijven in Amerika door Forbes Magazine. Bekijk op http://www.drupalshowcase.com welke bedrijven Drupal gebruiken en voor meer informatie kunt u terecht op www.acquia.com of bel +31 20 890 3987