Acquia in top-8 van snelst groeiende softwarebedrijven op Forbes Inc. 500-lijst

Met een omzetgroei van 3100 procent in drie jaar staat Acquia op 109e plaats in de bedrijvenlijst

Amsterdam, 3 september - Acquia, waar geweldige online ervaringen beginnen, meldt vandaag dat het in de 32e editie van de jaarlijkse Inc. 500|5000 van Amerika’s snelst groeiende private bedrijven op de 8e plaats staat van de softwarebedrijven en op de 109e plaats van alle bedrijven. Acquia is daarbij het hoogst genoteerde softwarebedrijf dat al vaker in de Inc. 500 stond. De lijst geeft het meest complete beeld van het belangrijkste segment van de Amerikaanse economie – de zelfstandige ondernemers.

Voor Acquia is dit het tweede opeenvolgende jaar in de Inc. 500. Bedrijven als Microsoft, Zappos, Intuit, Jamba Juice, Zipcar, Clif Bar, Oracle en vele andere nu bekende namen zijn Acquia in vroegere jaren voorgegaan in de exclusieve Inc. 500|5000. “Dat Acquia nu voor de tweede achtereenvolgende keer is opgenomen in de Inc. 500 zegt veel over de solide en voortdurende groei van het bedrijf”, zegt Tom Erickson, CEO van Acquia. “We zijn succesvol bij de integratie van content, community en commercie en helpen zo organisaties om geweldige online ervaringen te bouwen.” Acquia is voor meer dan 3.800 organisaties actief en biedt ontwikkelaarstools, cloudoplossingen en wereldwijde Drupal-expertise en bewijst dagelijks het succes van de open source-aanpak.

Over de Inc. 500|5000 van 2013
De Inc. 500|5000 van 2013 vergelijkt de groeipercentages van de omzet in 2009 en 2012 en zet die op een rij. Bedrijven die opgenomen worden, moeten in ieder geval voor 31 maart 2009 zijn opgericht en omzet maken. Het gaat om private, onafhankelijke commerciële bedrijven die gevestigd zijn in de Verenigde Staten – geen dochterbedrijven of onderdelen van andere bedrijven.
De Inc. 500 van 2013 staat in de septemberuitgave van Inc. en is de meest competitieve uit de 32-jarige historie van de lijst. Om opgenomen te worden in de lijst moesten bedrijven een omzetgroei van minimaal 919,59% hebben. De gezamenlijke omzet van de bedrijven uit de Inc. 500 is ruim 14 miljard US Dollar en de gemiddelde groei over drie jaar bedraagt bijna 1750%. De complete lijst met alle bedrijfsprofielen en een database die doorzoekbaar is op branche, regio en andere criteria is in te zien op www.inc.com/inc5000.

Over Acquia
Acquia verhoogt de online belevingsfactor door Content, Community & Commerce te digitaliseren via Drupal Open Source CMS. Wereldwijd telt de Drupal community honderdduizenden actieve gebruikers en ontwikkelaars. De bedenker van Drupal, de Belg Dries Buytaert, is tevens de oprichter en CTO van Acquia. Het bedrijf speelt in op de toenemende vraag naar web/mobiele integratie, multi-channel interactie en ‘web experience management’. Internationaal werkt Acquia o.a. samen met Twitter en Warner Music. In de Benelux vertrouwen bijvoorbeeld de Europese Commissie, KPN, Mobistar, bpost, BAM en Persgroep/VNU op Acquia. Voor meer informatie, surf naar www.acquia.com